Test: SMC Jumbo 302 (330R)
Užitek iz naslonjača! SMC Jumbo 302 (330R) je zagotovo eden večjih in kvalitetnejših štirikolesnikov v svojem razredu, ki že z imenom nakazuje na nekaj velikega. Z njim bodo zadovoljni vsi tisti, ki se radi popeljejo tako po asfaltu kot tudi po makadamu na daljše ture sami ali v dvoje. Obenem pa služi tudi kot delavni stroj na katerega je mogoče priklopiti prikolico in z njim vleči lažje tovore.
Revija: Motorist
Besedilo: Aljaž Staniša
Foto: Mateja Pivk
Vožnja
Vožnja z omenjenim štirikolesnikom je čisti užitek – če cenite udobje in malo manj arenalin ter radi uživate ob pogledih na naravo in pridete na cilj povsem spočiti. Tako se lahko popeljete na daljše izlete – tudi do morja ali v hribe. Na velikem sedežu se najde dovolj prostora za dve odrasli osebi, ne da bi se tiščali skupaj in se počutili utesnjene. Da grbine na poti niso moteče poskrbijo velika 12-palčna kolesa v kombinaciji z mehkim vzmetenjem, ki neopazno pobirajo luknje pod sabo in ne povzročajo prevelikih tresljajev.
Ker ima nameščen samodejni menjalnik voznik med vožnjo nima veliko dela, razen da zavira in dodaja plin. Zaradi visokega položaja pa ima voznik tudi dober pregled na cestiščem. Če je sopotnik bolj plahe narave, bo naravnost užival saj motor vleče zelo enakomerno in ni sunkov pri dodajanju plina, lahko pa se zgodi da pri obračanju začuti kanček nelagodja zaradi občutka nestabilnosti, ker kolesa pri bolj dinamični vožnji občasno zgubljajo stik s cestiščem. Malce smo se namrgodili nad dejstvom, da Jumbo nima štirikolesnega pogona, ki pride prav v mehkem terenu ali klancih, sploh če vleče še prikolico.
Oblika
Kljub temu, da je vozilo zelo masivne oblike, deluje na prvi pogled precej plastično. A nič zato – dobra stran tega je, da se lahko vozimo čez luže in blato brez skrbi, da bi se to poznalo na naših oblačilih. Na sprednjem delu sta nameščena na vsaki strani po dva žarometa – za nezasenčeno ter zasenčeno luč – kar ni prav pogost pojav pri štirikolesnikih. Na vrhnjem delu je nameščen kovinski prtljažnik – enako kot na zadnjem delu, kjer je imel testni model nameščen še prostoren kovček v katerega smo stlačili par čelad, jakno, tri velike plastenke z vodo in še kaj. Vanj bi brez težav spravili tudi orodje ali pa kompletno opremo za kampiranje. Na zadku se nahaja tudi vlečna kljuka.
Motor in zavore
Motor je tekočinsko hlajen štiritakten enovaljnik, s prostornino 288 kubičnih centimetrov in 20 konjskim močmi. Te preko samodejnega menjalnika prenaša na zadnji par koles. Za vožnjo in zmerno obremenitev je njegova moč povsem dovolj, a mu nekaj dodatnih konj, s katerimi bi lažje premagoval klance in prehiteval, ne bi škodovalo glede na njegovo maso in namembnost. Hrup povzročajo le pnevmatike in veter, ki brije okoli varnostne čelade. Da pa se vsa ta masa varno ustavlja, skrbijo spredaj dvakrat in zadaj enkrat nameščene kolutne zavore, ki se jih krmilimo ročno ali nožno. Seveda ima tudi ročno zavoro, s katero ga postavimo v mirujoč položaj.
Mnenje
Kot je
bilo že večkrat omenjeno, je štirikolesnik SMC Jumbo 302 (330R) zelo udoben. Vožnja z njim spominja na vožnjo s potovalnim skuterjem, le da ima ta mnogo več prostora za prtljago in se je z njim moč peljati tudi po brezpotjih ali pa uporabljati kot vsakdanji pripomoček na kmetiji, vikendu, sadovnjaku ali vinogradu. Smo ZA.
Za
+ Velik sedež
+ Uporabnost
Proti
-Ni 4×4