Test: Adly 300s
V današnji poplavi t.i. SUV vozil, ki so nekakšni hibridi med pravimi terenci in mestnimi šminkami, je trend takšnih vozil prešel tudi na področje štirikolesnikov. Agresiven izgled, visoko postavljeni blatniki, relativno dolgi hodi blažilnikov, a široke gladke pnevmatike, nakazujejo svoj namen. Pustiti vtis vozila, ki zmore premagati vse napore, a ostati čist in 90% svojega časa preživeti na asfaltu.
Revija: Motorist Voznik: Bojan Črnologar
Foto: Jurij Furlan
Namen Adlyja X-road je tako dosežen. Ima zelo všečen izgled, vendar mu konstrukcija in vgrajeni elementi preprečujejo, da bi na kros stezi pokazal resne zobe. Bolj mu bo ležalo mestno središče, kjer se boste brez težav vozili po stranskih dveh kolesih ali po zadnjih in vzbujali začudenje ter strah mimoidočih sprehajalcev.
300 ccm obljublja in tudi nudi dovolj navora za kakšen bolj resen skok vozila z mesta. Če bi ga opremili z bolj grobimi pnevmatikami, bi tudi na terenu pokazal mnogo več. Seveda je veliko odvisno od voznika, a pretiravati ne gre, saj vse vgrajene komponente niso namenjene dirkaškim iskanjem maksimuma. Takšno filozofijo je že pred časom povzel BMW in le poglejte si njegove rezultate v segmentu 650 ccm motorjev.
Filozofija Adlyja se je tako približala tisti skupini uporabnikov, ki si želijo všečen quad, dovolj kvaliteten, da se ne bo kvaril ob vsakem malo bolj adrenalinskem podvigu ter da ne bo obremenjeval družinskega proračuna za nadaljnjih pet let.
Je tudi primeren za vstop v malo višji razred, vsaj kar se tiče prostornine motorja. 300 ccm pridela dobrih 18 KM, ki ob podpori ročnega menjalnika ter navora v srednjih obratih nudi dovolj zmogljivosti, da bo tudi v dvoje zmogel premagati kakšen strm klanec, če bo le dovolj oprijema na kolesih.
Ker je zasnova motorja popolnoma motorističnega porekla, so mu dodali še nekaj zobnikov in tako naredili vzvratno prestavo. Ta pride še kako prav pri parkiranjih ali ko pridemo v situacijo, ko ga na roke ne moremo prestavljati. Aktiviramo jo enostavno tako, da v prostem teku najprej blokiramo posebno ročico, ki se nahaja pod ročico sklopke, in slednjo skupaj z ročico stisnemo. Nato prestavimo posebno ročico pri motorju na levi strani v položaj za vzvratno vožnjo in sklopko počasi spuščamo. Zelo enostavno. Ta manever prestavljanja lahko z malo vaje naredimo tudi samo z nogo, ker je ročica dovolj nizko ob motorju.
Same zavore so dovolj zmogljive, a lej ga zlomka, ponovno se aktivirajo le s pritiskom na nožno zavoro. Tega na terenu ali pri bolj dinamični vožnji ne štejemo v plus, saj je težko dozirati pritisk s čevljem, ko še sami skačemo levo desno in lovimo ravnotežje. Ročica na desni strani balanse aktivira le zadnjo zavoro, pa še to le preko žične potege, saj ima vgrajen blokirni mehanizem za parkiranje.
Namen X-road-a ni biti športnik ali celo dirkalnik, niti nima namena oponašati delovnega brata, je pa odličen sopotnik pri popotovanjih z avtodomom ali pa ko se odpravimo v mesto po nakupih. Tudi kakšne daljše vožnje do obale in nazaj se ne bo ustrašil. Vsaj s parkiranjem ne bomo imeli toliko težav kot avtomobilisti. Priporočljivo pa je montirati kakšen prtljažnik, da lahko nosi kovček ali pa vsaj športno torbo.
Armatura ponuja osnovne podatke o hitrosti, prevoženih kilometrih in nekaj svetilk za najnujnejša opozorila. Je pregledna in nezahtevna. Ob ceni, ki znaša nekaj manj kot 5.000 EUR, dobimo zanimivo vozilo, katerega največji adut je homologacija za registracijo in všečna moderna oblika. Na testu ni pokazal nobenih tehničnih napak, le po večkratnem priganjanju po hribovitem terenu je sklopka pokazala znake pregrevanja. A poligon je namenjen zahtevnejši vožnji, kar pa ni glavni adut tega quada. Šminka pa bo zagotovo vžgala v mestnem jedru, še posebno, ko se naučite trika ali dveh.