Test: Barossa Silverhawk 250
Izdelkov z vzhoda je vsak dan več. Vsake toliko naletimo na izdelek, vreden pozornosti. Barossa je na našem tržišču še skoraj novinec, saj se šele drugo sezono prebija na naše tržišče. Če ga pogledam podrobno, mi je jasno, zakaj cena ni nič kaj »kitajska«. Vgrajeni sestavni deli, končna obdelava in polna homologacija imajo pač svojo ceno. Tudi motor je edini v svoji kategoriji, ki ima dva valja.
Revija: Motorist
Vozil: Bojan Črnologar
Foto: Lidija Gril
Po vrsti. Je športnik. Nedvomno. Nizko spuščeno podvozje, široka platišča in zadnji pogon
dajejo čvrst občutek. Nagibanje v ovinkih je majhno, delno tudi na račun dodatno razširjenih koles. Ta ga naredijo še stabilnejšega in tudi optično bolj športnega. Sicer pa je na testnem modelu zelo veliko dodatne opreme, ki je trenutno v paketu ponudbe pod zelo ugodnimi pogoji: prej omenjena razširitev preko alu distančnikov, aluminijasti ščitniki nog s trakovi, Marving izpušni sistem in kovček.
Je vrstne dvovaljne zasnove, kar je dandanes v tem prostorninskem razredu prava redkost. Dejansko je to licenčni motor Honde CB 250.
Preizkušena zasnova, zato se zgodovina lahko ponavlja. Zaradi svoje moči (»odprt« ima preko 20 KM) je s svojimi 115 km/h tudi eden najhitrejših. Dolga prestavna razmerja poskrbijo za ukrotljivo prvo prestavo. Odzivnost je odlična, a pride do izraza šele pri višjem številu vrtljajev. Zato je tudi končna hitrost temu primerna. Dobra plat je visoka potovalna hitrost, v kolikor pa bi želeli večjo eksplozivnost, lahko enostavno zamenjamo zadnji zobnik. Uplinjanje poteka preko enojnega uplinjača, izpuh pa preko dveh cevi, ki se združita v eno. Večina pokrovov na motorju je kromiranih, kar daje svojevrsten videz, ki ga največkrat pričakujemo na custom motociklih. Vendar v kombinaciji s črno plastiko in alu dodatki prav posrečeno pride do izraza.
Zasnova motorja je tipično motoristična: nožni petstopenjski menjalnik in sklopka, ki jo krmilimo z levo roko. Vzvratna prestava je pri športnikih prav tako potrebna kot pri delovnih štirikolesnikih. Tu je izvedena na sistem potega preko žične poteze z ročico na levi strani balanse. Vse, kar je potrebno, je, da imate v prvi ali drugi prestavi, nato lahko vse kontrolirate s sklopko. Preprosto.
Po sistemu upravljanja zavor bi se lahko zgledovali po drugih, svetovno bolj priznanih znamkah. Preko leve ročke kontroliramo le zadnjo zavoro, ki preko žične potege mehansko pritiska na zavorni batek. Zaviranje je tako zelo slabo, saj en batek ne more zaustaviti vozila. Preko nožne stopalke pritiskamo na hidravlično črpalko in zaviramo na vse tri kolutne zavore: obe prednji in zadnjo. Tako je med dinamično vožnjo težko natančno dozirati zaviralno moč. Zakaj niso namestili ročne črpalke, da bi to lahko počeli z roko, mi ni jasno. Zaviralna moč na prednjih kolutih je tako velika, da lahko štirikolesnika celo dvignemo na prednji par koles in naredimo pravi »stoppie«. Ostala tehnika je preizkušene zasnove in povsem preprosta. Spredaj je nameščen dvojni A sistem rok oz. vpetja koles in po trdoti vzmeti nastavljiva blažilca, zadaj pa nihajna roka s togo osjo in enojnim, prav tako nastavljivim amortizerjem.
Čeprav je registriran za dve osebi, se bo zaradi dolžine sedeža voznik najbolje počutil sam.
Tudi priročen kovček odnese kar nekaj skrbi, saj lahko vanj spravimo marsikaj in ga na koncu poti enostavno snamemo ter odnesemo s seboj. Gledano cel paket, dobimo zelo zanimivo in iskrivo vozilo, ki bo znalo zadovoljiti vse ljubiteljske voznike, ki si želijo čistokrvnega športnika. Ob nakupu paketa opreme je na voljo tudi izpušni sistem Marving. Ima bolj globlji in športno glasen zvok, nekaj pa se pozna tudi pri odzivnosti motorja. V pravih rokah bo znal pokazati vse tisto, kar pokažejo mnogo močnejši, le časi na krožnem dirkališču bodo nekoliko počasnejši. A za vajo in prve korake v svet športnikov je vsekakor primeren.